Funderingar...

Sedan vi hade föreläsning med RFSL i måndags har jag funderat mycket kring indelning av människor. Jag tycker att det är hemskt att det första man frågar när någon fått barn är vilket kön det blev. Det är inte klokt att människor tror att bebisar är pojkar för att de har blått eller grönt på sig eller flickor för att de har rosa. Jag kan inte begripa hur kärlek kan vara fel, oavsett vilket kön männsikan man är kär i har. Vem bryr sig?

Varför måste jag fylla i vilket kön jag har i mitt pass? I vilket samanhang är det viktigt att mitt personnummer avslöjar mitt kön? Hur kan könet spela så stor roll för vad vi kalla varandra? Mitt kön påverkar ju inte min personlighet. Jag är jag oavsett vad människor sätter mig i för fack. Tänk om jag bara kunde få vara människa.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0