Händelserik kväll/natt

Helt galen kväll var det igår. Var hemma hos mina särbos några kvarter bort och hälsade på. Under kvällen, av olika omständigheter, så upptäcktes det att det börjat komma upp avloppsvatten ur en brunn och att deras förråd nu var stående i en centimeter avloppsvatten. Bara att börja tömma med andra ord och ställa upp alla saker så att vattnet inte skulle komma åt. När jag sedan skulle upp till lägenheten igen för att lägga saker på tork möts jag av en rökig lägenhet. I uppståndelsen kring förrådet hade det helts glömt bort att det poppades popcorn. Tur att jag gick tillbaka när jag gjorde. Nu luktar alla grejer man haft hemma hos mina sambos rök och skorna är fläckiga av avloppsvattnet och har således fått prova tvättmaskinen. Hoppas de blir riktigt rena och fina av det. Nu ska jag hänga ut de andra rökluktande plaggen på balkongen så de kanske kan bli återställda. Synd att tvätttiderna är så kort så jag inte hinner tvätta allt.

Hur spenderade resten av världen sin onsdagskväll?

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0