En vecka går så fort

Just nu är bloggen väldigt oprioriterad. Har alldeles för mycket med skola, nollning och uppe på det försöka ha tid med allt annat som ska göras. Sova är överskattat, eller?

Kort uppdatering om den gågna veckan kan ni ju få. Borjade med programmstart samt gruppindelning i nollegrupper och statsvandring. Nollning är som många vet en blöt tillställning men eftersom våran håller på i två veckor tycker jag att det känns okej att vara nykter på veckorna. Hade det ju i och för sig varit ändå. Man ska aldrig dricka för att någon annan säger att man ska. I alla fall så hamnade jag i team Dirty Harry vilket är ett gäng glada människor som jag verkligen gillar att umgås med. Man kan ju hoppas att de åtminstonde står ut med mig också...

Dag två så var det kursstart i skolan samt utskottskväll på Gubbholmen tror jag. Börjar bli ett enda virrevarr av dagarna så orningen kanske rör ihop sig. Vi fick leka lekar och tävlingsinstinkten i vår grupp visade sig verkligen.

Onsdagen var dagen för king of the hill och såpa bandy. Jag deltog i båda och var väldigt blöt och kall. Kändes skönt att jag bodde nära och hade möjligheten att gå hem och byta om innan vi besökte studentpuben. Skolan bjöd i onsdags på gruppindelning i studiegrupper och även i den indelningen blev jag väldigt nöjd. Verkar ha hamnat i en grupp med samma ambitionsnivå som jag själv.

I torsdags hade vi besök av lärare från fältet. En väldigt intressant och inspirerande dag måste jag säga. Blev verkligen peppad inför mitt yrkesval. På kvällen var det ledigt från nollningen så vi i Dirty Harry hade filmkväll och kollade så klart på Harry Potter.

Arbetsveckans sista dag hade vi enbart mentorsträff i skolan och nollningen var spökbollstrunering, där vi kom trea, och sedan utgång på tempel med tema orange.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0