Ta håret tillbaka

Vet inte hur många av er som följer facebook-eventet "Ta håret tillbaka". Jag själv tycker att det är ett bra initiativ men blir lite konfunderad av endel av kommentarerna i eventet. Jag trodde att jag gick med i en grupp som talar för människors rätt att ha kroppshår om de så önskar. En grupp som förespråkar att man ska få välja själv och bestämma över sin egen kropp. Antingen är det jag som fattat fel eller så har några av de som lämnar komentarer gjort det eller så missuppfattar jag kommentattörerna. I alla fall, jag tycker mig kunna tyda ut av dessa kommentarer att de tror att gruppen handlar om att "tvinga" alla kvinnor att spara ut hår på ställen som kvinnor förväntas raka sig på. Detta tycker jag är helt absurt, för mig handlar kampanjen för det första om ALLA människor oavsett kön och det handlar om att få se ut som man vill och ha rätten att göra det utan att bli kränkt. Så jag hejjar glatt på eventet och tycker att det är ett bra initiativ!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0