TentaTider

Nu är jag inne i en ny vecka from hell. Idag och imorogn är det tenaskrivning hela dagen. Har fått en underbar hemtenta där jag ska analysera lite barnböcker. Inte kul att göra under tidspress. På onsdag ska den in så tänkte bli färdig med allt imorgon så jag bara kan småpilla och fixa på onsdag och lämna in ett par timmar innan deadline. Brukar vara bra att göra det för väntar jag till sista stund pajar säkert datorn eller internet ger upp eller något anant hemskt.

På torsdag ska det hållas seminarium kring loggböckerna. Dessa ofantligt tråkiga skrivningar jag gjort ska jag läsa upp för en annan stackars student som inte kommer ha någon stans att gömma sig. Sedan ska vi diskutera eländet också. Men ska bli kul att höra någon annans tankar om böckerna vi läst.

På fredag är sista examinerande delen av den här kursen. Den multimodala skattkistan ska redovisas och där kan man lugnt säga att jag inte har en anning om hur det kommer gå. Fattar inte uppgiften eller hur det ska redovisas och ingen hjälp kan man få. Men det löser sig säkert på fredag.

Efter denna vecka ska jag ta helg. Sova. Äta gott. Kanske åka ner på stan. Vila upp mig. Allt för att klara av nästkommande delkurs. Men jag peppar mig med tankar om den kommande VFU'n och sommaren som är på intåg. ed lite sol i sinne ska man väl klara av även denna vecka...

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0