Jag har valt världens bästa yrke

Jag vet att det i alla fall i lärarkretsar tjatas hela tiden om hur läraryrket är världens bästa yrke och idag tycker jag att jag har fått känna på hur underbart fantastiskt det verkligen är.

Min dag började som sagt med sovmorgon. När jag kom till skolan hade vi utomhusaktiviteter i förskoleklassen ihop med ettan. Det känns fint när man kan ta en halvtimme att sparka boll med en tjej som ingen pratat med ordentligt än idag och få höra allt om hur hon älskar att spela fotboll. Att sedan komma till maten och ha ungar som drar i en och vill att man ska sitta vid deras bord innan man ens hunnit få mat gör ju inte saken sämre. Det var dock avslutningen på min dag som var allra bäst. Var på fritids sista timmen och det var en liten kille som prompt skulle vara ute för han hade så tråkigt och alla hans kompisar hade gått hem. Jag har aldrig pratat med denna lilla kille förut så jag tänkte att, vad sjutton. Vi trotsade regnet och spelade bandy tills vi var dyngsura och bollen låg på taket. Sedan hade vi frisering och det första killen sa till sin pappa när han kom var "Kolla vi har fixat håret". Till storyn ska tilläggas att denne kille snackade inte med mig på hela tiden vi var ute. Han bara skrattade lite ibland. Därför käns det stort och därför känns det bra. Detta kommer jag leva på hela helgen.

Så här såg jag ut när jag kom hem... Punk kanske är min grej?

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0