Ultraljud

Är det någon mer än jag som är sjukt nervös när det kommer till läkarbesök? Blir så där löjligt nervös och tror att man har alla dödliga sjukdomar som finns? Jo, så blir jag så igår när jag skulle till läkaren hade jag massa tumörer i magen allra minst, vilket såklart visade sig vara fel. Men eftersom jag är sådär nojig så är det tur att jag har fina vänner som ställer upp och följer med och håller handen. Det är så det ska vara!
 
Anledningen till mitt läkarbesök var att jag har ont i magen helt utan anledning typ 2ggr i månaden. Min kära extrafar har också det och hans beror på en magmun som läcker magsyra, så logiskt nog är det vad jag trott att jag också har. Den åkomman är inget man direkt kan göra något åt så därför har jag inte sökt hjälp. Logiskt eller hur? Men är man skraj för doktorn så är man. Efter en rad kraftiga anfall i sommras fick jag dock söka läkarhjälp för detta. Igår var jag då på ultraljud för att kolla upp vad som var fel och det visade sig att jag har några små gallstenar som KAN vara orsak till mina smärtor. Med andra ord, det går att fixa. Nu ska jag bara vänta på om läkarna beslutar att det ska fixas eller om jag ska fortsätta att leva med det. Men skönt att det var något där inne som orsakar smärtorna så jag inte bara inbillar mig...

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0