Alla älskar Alice

Jag spenderar ytterligare en fredagskväll ensam. Idag tittar jag på filmen "Alla älskar Alice" och jag kan inte tänka på annat än att så får man inte behandla sina barn. Jag skiter i om föräldrar är osams eller skiljer sig. Man måste alltid ALLTID sätta barnen i främsta rummet. Det är ju till och med den tredje artikeln i barnkonventionen... "Barnets bästa ska komma i främsta rummet vid alla beslut som rör barn" (http://unicef.se/barnkonventionen). Skilsmässa rör i allrs högsta grad barnen och man kan inte bete sig som föräldrarna i filmen gör. Den enda vettiga människan verkar vara Anna, kvinnan som Alice pappa blir tilsammans med, bortsett från det faktum att hon har en affär med en gift man verkar hon sätta barnen främst och gör så gott hon kan.
 
Nu är det ju verkligen inte så att jag är emot skilsmässa. Jag tycker att man ska göra det som är bäst för än själv och för barnen. Ibland är det bäst att skilja sig och det är inget fel i det. Men man måste sköta det snyggt. Föräldrar som inte har förmågan att sätta sina barn i främsta rummet i alla lägen kanske inte borde ha barn...

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0