Don't stop beeing crazy

Det här året har jag bestämt mig för att försöka orka lägga ner tid och energi på saker som är viktiga för mig. Exempelvis min rätt att identifiera mig som intergender, kvaliteten på lärarutbildningen, feminisktiska frågor, alla människors rätt att ha det bra, osv. Detta kommer kräva att jag måste försöka orka vara en sådan där människa som många kallar politiskt korrekt eller PKmaffian. Detta är uttryck som i alla fall i min umgängeskrets används som skällsord. Men varför skulle jag inte vara politiskt korrekt? Jag tycker ju inte att det är skoj att skämta om exempelvis kvinnor som sexobjekt. Jag tycker att en måste tänka sig för ibland och vrida och vända på saker ur olika perspektiv. Detta är dock ett beslut som kommer ta tid och energi från mig så jag kanske inte orkar i alla situationer, men jag ska verkligen försöka.
 
Så min första aktion efter att jag fattat detta beslut var att gå till Studentombudet på Karlsatds universitet och prata om vad jag tycker behöver arbetas med och förbättras på lärarutbildningen där. Många av problemen som finns är inte typiska för Karlstads universitet utan är vad jag förstått problem på de flesta lärarutbildningar i landet. Men jag tycker att det är viktigt att uppmärksamma problemen och ta tag i dem allt eftersom de dyker upp. Någon gång måste vi i Sverige få till en bra, hållbar lärarutbildning som sätter kompetenta, inspirerande lärrar ut i världen. Så håll tummar och tår för att det nu ska bli förändringar som resulterar i en bättre utbildning på sikt.
 
 

Kommentarer

Postat av: mor

Heja!!!!!!!! Älskar dej

2014-01-14 @ 21:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0