It's cold outside

De flesta som känner mig vet att jag hatar kyla. Minusgrader gör mig lessen och att frysa gör mig misserabel. Den här hunden jag lånar håller dock inte med om att kyla är det värsta som finns i hela världen utan hon älskar att vara ute och leka i snön. Eftersom jag är en sådan där människa som gärna vill att min lägenhet ska vara hel och hunden är en sådan där hund som om en inte leker med henne tillräckligt så river hon stället så går jag såklart ut och leker i snön. Så idag har vi varit ute i drygt en timme och kastat med en knut som jag har till henne att leka med samt gömt godisar i snön som sedan ska letas upp. Jag måste erkänna att hur banalt detta än låter så tyckte till och med jag att det var skoj. Att se den där rena lyckan hos en hund som får härja hur mycket som helst utan att någon stissig människa vill att en ska lugna ner sig så inget går sönder, det är kärlek det. Och att sedan ha en lyckligt nöjd och lugn hund inne som bara vill mysa, det är inte heller så dumt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0