Untamed

Så idag gick jag upp 6.00 för att ta tåget till Göteborg 8.14. Med andra ord är jag så trött nu att ögonen går i kors och än är det flera timmar till läggdags. Så vad gör en högskolestudent när hen är trött? Jo, jag har ju, som ni kanske vet vid det här laget, en tenta på måndag. Med fokus på hällbarutveckling i NOkursen kan tilläggas. Sen har jag en tenta till i svenska som andraspråk med fokus på svensk grammatik, fonologi och språktypologi nästa lördag. Alltså, jag borde plugga NO för att den tentan är snart. Istället pluggar jag svenska, för det är roligare. Och när jag tyckar att grammatik är roligare än något alls så är det illa. Dock börjar jag fatta grejor och det är alltid skönt och kul. NO tentan är väl egentlgien inte tråkig, bara det att jag är alldeles för självsäker inför den så jag vet inte vad jag ska plugg på. Och känslan av att jag redan kan allt gör mig orolig och då känns det jättejobbigt när jag plockar fram anteckningar och litteratur som inte bjuder på några överrakningar. Så på måndag kan det bära eller brista. Sak ögna igenom och stämma av att jag kan i helgen men svårt att motivera sig till det där just nu.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0