Who's gonna save us?

Jag vet att bloggandet går sådär just för tillfället. Har egentligen massor jag vill skriva om, men inte orken att formulera det eller orken att stå på mig i vissa debatter. Nu är det ju inte så många som läser min lilla blogg, men de som gör det är ju de vars åsikter spelar roll för mig. Min familj och närmaste. Så att då veta att en har åsikter som de inte håller med om och inte ha kunskapen att kunna bygga sina argument på fakta blir ohållbart för mig. Jag orkar inte alltid försvara varför jag tycker som jag gör, något som en måste om en är den i umgängeskretsen med avvikande åsikter tyvärr. Det är ett fegt grepp och det är något jag måste jobba på.
 
Någon som jag är imponerad av och som orkar stå på sig är denna människa:
http://dittee.blogg.se/2014/february/kara-erik-almqvist.html
Läs hennes brev till Erik Almqvist och bli påmind om vad det är för retorik SD kör med. Kunskap är makt!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0